רכישת דירה – כל השיקולים שצריך לקחת בחשבון

רכישת דירה נחשבת לאחד מהאירועים המשמחים בחייו של אדם (או זוג). בד בבד עם זאת, היא נחשבת גם להוצאה הגדולה ביותר שיש, לכן, יש להתייחס אליה בכובד ראש בכל המישורים. לפני רכישת הדירה, יש למפות את הצרכים הפונקציונאליים והאמוציונאליים של הרוכשים, בהתייחס לנתונים רבים. למשל, מספר החדרים הנדרש, קירבה למוסדות חינוך, קירבה לנתיבי תחבורה ציבורית, מקומות תעסוקה באזור. גורמים אלה מרכיבים יחד תמונה אשר קובעת את מחירה של הדירה. אבל, מחיר הוא דבר אחד, והתקציב העומד לרשותכם, הוא דבר שונה לגמרי.

כיצד מתכננים את תקציב רכישת הדירה?

  • יוצרים מסגרת תקציבית, אשר כוללת בתוכה את כל רכיבי התשלום הידועים וצפי לרכיבי תשלום להוצאות בלתי צפויות ושאולי אינן ידועות עדיין (כשדרוג או עלויות הנוצרות במצב בו יחול עיכוב במועד מסירת הדירה).
  • עורכים רשימה של ההוצאות הנלוות (שכ"ט מתווך, עו"ד, הצמדות ומיסים למיניהם).
  • בודקים את ההון העצמי ואת אפשרויות המימון הנוספות (כבנקים למשכנתאות, למשל).

כאשר מדובר ברוכשי דירות יוקרה, המדדים משתנים, ותחת הקפדה על מסגרת תקציב נכנסים שיקולים אחרים, כפסיליטיז הנלווים בבניין (למשל, לובי ושוער), טיב השכנים, המיתוג של הבניין ותדמיתו ועוד.

ויקטוריה וולושין, מומחית נדל"ן ואבי זיתן, מומחה לשיווק, זיתן יעוץ שיווקי אסטרטגי, מדברים על כל האספקטים שאתם צריכים להכיר ולהיות מודעים להם, כאשר אתם מתכוונים לרכוש דירה.

דילוג לתוכן