נסח טאבו – מהו ולמה משקלו רב כל כך?

כל רכישה של נכס נדל"ן, בין אם המדובר בדירה, מגרש מופשר לבניה או קרקע חקלאית, מתחילה בנסח הטאבו. נסח טאבו של מרשם המקרקעין מהווה, בעצם, את תעודת זהות של הנכס ועונה לרוכש, בין השאר, על השאלות הבאות: האם קיים רישום של הנכס במרשם, מיהם בעלי הזכויות על הנכס ומהו סוג הזכויות שלהם. כך, יכול כל מי ששוקל לרכוש דירה, למשל, לבדוק האם האיש או החברה, שמולם הוא נושא ונותן על רכישתה, אכן הינם בעליה הרשומים, מה גודלה המדויק של הדירה, האם יש בה חריגות בניה, האם היא משועבדת לגוף שלישי (כמו בנק למשכנתאות) ועוד.

למרות שניתן לצפות בנתונים בפנקסי המקרקעין עוד בטרם ביצוע העסקה, את נסח הטאבו הסופי צריך להוציא ממש באותו יום שבו מתבצעת העסקה, שאם לא כן, אתם עלולים להתבסס על נתונים שאינם מעודכנים. שימו לב, במידה ואתם דורשים מהמוכר להציג לכם נסח טאבו, הקפידו לוודא כי מדובר בנסח פיזי עדכני ככל שאפשר, הנושא את חותמת לשכת רישום המקרקעין, מאחר ועותקים מקוונים אינם נחשבים לנסחים מאושרים וגרסאות ישנות של המידע עלולות להיות לא רלוונטיות.

מייקל זלמנסון, מנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים, שופך אור על הנושא החשוב הזה וחולק טיפים מניסיונו לרוכשי הדירות וגם למתווכים.

דילוג לתוכן