מצוקת הדיור של הסטודנטים בארץ

מצוקת הדיור, הקיימת בישראל בכל המגזרים, איננה פוסחת אף על הסטודנטים. אלה, שממילא הפרוטה איננה מצויה בכיסם, נדרשים להפוך שמיים וארץ על מנת למצוא מקום מגורים ראוי, אשר יהלום גם את התקציב שלהם וגם ל יהיה רחוק מידי ממוסד הלימודים. המעונות שמספקים המוסדות האקדמיים אינם עונים על הצורך בהצלחה, ולכן, נאלצים אלפי סטודנטים לפנות אל דירות להשכרה בשוק הפרטי.

מה מקומה של הפוליטיקה שמאחורי הקלעים ביצירתה ובהחמרתה של הבעיה? האם לקיומם של מעונות סטודנטים עדיין יש הצדקה, גם כאשר אינם ממלאים בהצלחה את התפקיד שלשמו הם נבנו? כיצד משתלבת בתמונה הזכות ללימודים ולהשכלה גבוהה? האם חובתה של המדינה לסבסד את הדיור של הסטודנטים מהפריפריה במעונות שבמרכז הארץ? מיהם חברי הכנסת שנלחמים עבור זכויות הסטודנטים? מה מסתתר מאחורי הקונפליקט הגדול שבין בנייה לטובת הכלל והשקעות מניבות? כיצד נכנסות לסיפור ועדות התכנון  המחוזיות ולמה ההיתכנות הכלכלית איננה מבשרת טובות לעתיד בניית בנייני מעונות סטודנטים נוספים?

על שאלות אלה ואחרות בפאנל שעוסק בבעיית מצוקת הדיור הכואבת של הסטודנטים. בהשתתפותם של ח"כ פרופסור יוסי יונה (המחנה הציוני), מיטל להבי סגנית ראש עיריית ת"א – יפו, מחזיקת תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות, ומנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים – מייקל זלמנסון.

דילוג לתוכן