האם חייבים להיעזר במתווך בזמן מכירת נדל"ן?

חושבים למכור דירה או מגרש? בוודאי חלפה במוחכם המחשבה החסכונית וההגיונית להפליא: "בשביל מה צריך להיעזר במתווך? הרשת מלאה מתעניינים ופלטפורמות פרסום, חבל לבזבז כסף על משהו שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו?". אבל, בצד אותו חסכון מובן מאליו, הנובע מקיצוץ עלויות שכרו של המתווך, אתם עלולים "להרוויח" גם עגמת נפש, גם את הטרטור והזמן הכרוכים בבדיקת וסינון המעוניינים בטרם אתם מתחילים במשא ומתן וגם את כל הטעויות שתעשו, כאשר אתם עוסקים במשהו שאיננו קשור לתחום העיסוק וההתמחות שלכם.

איך תבחרו את המתווך המתאים והיעיל עבורכם במכירה או בקניית נדל"ן? הנה מספר דברים שאתם צריכים לבדוק:

  • וודאו כי מדובר במתווך בעל רישיון תיווך במקרקעין מטעם משרד המשפטים וכי הרישיון בתוקף
  • בררו כי המתווך פעיל באזור בו נמצא הנכס ומכיר אותו היטב
  • בדקו מה כלול בשירותים נותן לכם המתווך
  • בדקו את הוותק הכולל של המתווך ואת הניסיון שלו בתחום הנדל"ן הספציפי (למשל, ישנם מתווכים שמתמחים בדירות, ולעומתם – אחרים המתמחים בעסקאות קרקעות חקלאיות).

בנוסף לכך, אינכם חייבים להתחייב למתווך אחד בלבד. פגשו וראיינו מספר מתווכים, שמהם תוכלו לבחור שניים או שלושה שמתאימים לכם. תשלום עמלת התיווך למתווך מתבצע רק למתווך שדרכו בוצעה העסקה לבסוף, כך שאל תחששו להיעזר ביותר ממתווך אחד.

במקרה של מכירת דירה, עמלת התיווך הנהוגה בישראל היא כ-2% מערך הדירה + מע"מ, בניגוד לשאר מדינות העולם, בהן עמלת התיווך מגיע ל-5% ואף מעל לכך.

מייקל זלמנסון, מנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים, מפרט את כל הדרכים בהן מתווך יעיל יכול לסייע לכם, אם אתם מוכרים או קונים נדל"ן.

דילוג לתוכן