האם חוק המס על דירה 3 יביא לעליית מחירי השכירות?

חוסר היציבות בשוק הנדל"ן היה קיים גם שנים לפני החוק המטיל מס על בעלי דירה שלישית ומעלה, אולם, על פי הנתונים, המצב רק הופך לגרוע יותר מאז עלה החוק לדיון הציבורי. אף אחד איננו יוצא נשכר ממנו, כך, על פי מומחים ופרשנים שונים. זוהי התיאוריה, אבל, העובדות בשטח, אומרות דברים מעט שונים. שיר נוסצקי, יו"ר הקונגרס החברתי ושוכרת דירה, מנתצת את מסע ההפחדה ומכניסה דברים לפרופורציה. על פי דבריה, רק כ-20 אחוזים מהדירות המושכרות הינן דירה שלישית, ולכן, נבואות הזעם הינן מוגזמות ומנופחות. לדבריה, לחוק ישנה כל הצדקה, וכשוכרת בעצמה, היא תומכת בחוק.

האם החוק הינו חד משמעית טוב? האם הוא חד משמעית רע? מה השלכותיו לכאן ולכאן? מי יהיו הנפגעים העיקריים ממנו? מי יהיו המרוויחים? האם מדובר במהלך אומלל של שר האוצר כחלון או שמא במהלך מבריק? למי יש אינטרס שמחירי הדירות לא יירדו? האם בניית פרויקטי דירות לשכירות על קרקעות מדינה הן הפתרון המובטח?

על שאלות אלה ואחרות בדיון סוער שעוסק בהשפעתו של מס דירה שלישית על מצב המשק. בהשתתפותם של ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), שיר נוסצקי – יו"ר הקונגרס החברתי, ומנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים – מייקל זלמנסון.

דילוג לתוכן