קריסות בשוק הנדל"ן והאפטר-שוק שלהן

קבוצת שגראווי וחברת הבניה אורתם סהר הן שתי החברות שהצטרפו לאחרונה לחברות הייזום והבנייה הקורסות, כשהן מותירות אחריהן חובות גדולים ולקוחות שלא קיבלו את דירותיהם. התופעה מקשה על ענף הנדל"ן, דווקא כיום, כאשר לכל הצדדים הנוגעים בדבר, לכאורה, ישנו אינטרס להגדיל את היקפי הבניה לדיור. אבל, בפועל, מסתבר שרק על הנייר דברים עובדים כשורה, כי בירוקרטיה מהווה, גם בתחום הבנייה, את המכשול העיקרי לעמידה במועדים המסוכמים למסירת הדירות.

האם ישנו הבדל בולט באחוזי הסיכון לקריסה בין חברות ביצוע, חברות קבלניות וחברות בנייה? מהן הסיבות לקריסתן של חברות אלה, וחברות אחרות לפניהן? מדוע מתמעטות חברות הביצוע? האם רוכשי הדירות יכולים לישון בשקט בשל ערבות חוק המכר, או שמא עננת הסכנה מרחפת מעל ראשי כולנו? האם הדעה שקבלנים מרוויחים הון עתק הינו מיתוס שעבר זמנו? כמה בעצם מרוויחה חברה קבלנית ואיך בכלל קשור לסיפור הזה חוק מוסר התשלומים?

על שאלות אלה ואחרות, בפאנל שעוסק הפעם בקשייהן של חברות הבנייה, הייזום והביצוע, והמכשולים שעומדים לפניהן במרוץ להשלמת הבנייה. בהשתתפותם של עו"ד אליאב בן שמעון מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, יעל דראל – עורכת נדל"ן וואלה News, ומנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים – מייקל זלמנסון.

דילוג לתוכן