עיריית תל אביב מציגה – מדיניות שכירויות חדשה

החוק לשכירות הוגנת, בו תלו עשרות אלפי שוכרי דירות את תקוותם, נשמע מבטיח, אולם, יישומו מתעכב מסיבות שונות. מצד שני, בכל שנה ישנם כ-50 אלף מעברי דירות רק בתחום תל אביב-יפו, וגם כאן, כמו בשאר חלקי הארץ, במרבית המקרים, מדובר בחתימה על חוזה שכירות מורכב ומסובך, שכולל סעיפים שרוב השוכרים אינם מבינים את משמעותם והשלכותיהם. בעיריית תל אביב החליטו לעשות מעשה ולקדם מדיניות שכירויות חדשה משלה, הכוללת נוסח מומלץ לחוזה השכירות, שמטרתו לבסס סטנדרטים הוגנים וברורים להתקשרות השכירות. החוזה המומלץ שגיבשה עיריית תל-אביב יפו כולל הסדרה לסוגיות שונות כאחריות הצדדים לתיקונים, ההעלאה המרבית בדמי השכירות בעת מימוש האופציה להמשכת השכירות לשנה נוספת, רף מקסימלי לסכום הביטחונות להפקדה וכן הלאה.

מה גודל הפער בין הרצוי למצוי כיום? מהי נקודת הבסיס ממנה גובש החוזה? מהם הסעיפים אותם כולל החוזה המומלץ? מהו האינטרס של המשכירים להשתמש בחוזה כזה? האם ישפיע החוזה גם על מחירי הדירות השכורות? כל התשובות לשאלות אלה ועוד לרבות אחרות בפאנל שעוסק בבעיית השכירות הכואבת.

פאנל בהשתתפותם של איתי פנקס-ארד, חבר מועצת העיר תל-אביב יפו וחבר הועדה המקומית לתכנון ובניה, הפרשן הכלכלי דודו הולצמן ומנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים – מייקל זלמנסון.

דילוג לתוכן