למי מתאים להשקיע באדמה חקלאית?

בחן את עצמך: האם אתה טיפוס שמתאים להשקעה באדמה חקלאית?

רבים מבינים כיום שהשקעה בנדל"ן היא דרך מצוינת ליהנות מתשואה יפה. במיוחד בסביבת הריבית האפסית שלא מיטיבה עם הפקדונות הבנקאיים, ושוק ההון ההפכפך שההשקעה בו כרוכה בסיכון מסוים. אולם מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל מקשים על המשקיעים וגורמים להם לחפש הזדמנויות אטרקטיביות אחרות. זו הסיבה שישראלים רבים בוחרים להשקיע באדמה חקלאית, שנחשבת לפוטנציאל ליצירת רווח מצוין בהשקעה נמוכה יחסית.

אבל חשוב לדעת שהשקעה באדמה חקלאית לא מתאימה לכולם. למי שהיא כן מתאימה, זו אכן יכולה להיות הזדמנות מצוינת, כמובן בתנאי שבודקים היטב ממי קונים ומה קונים.

למי מתאים בכלל להשקיע באדמה חקלאית?

  • למי שיודע לזהות הזדמנויות – לא כל אדמה חקלאית שמוצעת לכם אכן תופשר לבסוף ותהפוך לחלק משכונת מגורים ואתם תיהנו מפירות ההשבחה. כדי שזה כן יקרה, חשוב לבחון בקפדנות ובמגוון דרכים את מצב הקרקע ואת סיכוייה להפשרה. בדרך כלל ככל שההימור על הסיכוי להפשרה גדול יותר, כך התשואה צפויה להיות גדולה יותר. אך אפשר גם למצוא הזדמנויות של סיכון פחות שיניב תשואה יפה.
  • למי שמעוניין להשקיע בנדל"ן, אבל ההון העצמי שלו לא מספיק לדירה – בהתחשב במחירי הדירות בישראל, לרבים אין את הסכום הנזיל הראשוני שנדרש לקניית דירה להשקעה. על מנת לקבל משכנתא, הבנקים דורשים בדרך כלל הון עצמי של כ-30% ממחיר הקנייה. לצורך השקעה באדמה חקלאית תזדקקו לסכומים נמוכים בהרבה מאשר לרכישת דירה.
  • למי שלא זקוק להון נזיל בשנים הקרובות – תהליך ההפשרה של אדמה חקלאית יכול להימשך שנים ארוכות, לעיתים חמש, עשר או אפילו עשרים שנה. לכן זו עסקה שמתאימה למי שמוכן לחכות בסבלנות לזינוק בערך הקרקע ולמי שלא יזדקק לכספי ההשבחה בשנים הקרובות. חשוב לציין שניתן למכור את הקרקע בכל שלב וישנן כמה נקודות יציאה שגם בהן ניתן לעשות תשואה גבוהה, כמובן שהרווח המשתלם ביותר הוא כאשר הקרקע מקבלת את כל האישורים לבנייה.
  • למי שלא זקוקים לדירת מגורים מעכשיו לעכשיו – מכיוון שהשקעה באדמה חקלאית נושאת פירות בטווח הארוך, היא יכולה לאכזב את מי שנזקק לדירה כדי להתגורר בה בתוך זמן קצר. לכן זו לא עסקה שמתאימה לזוג צעיר ללא דירה שמחפש מגרש לבניית בית להתגורר בו.
  • למשקיעים סבלניים – חובה להיות מודעים לכך שנדרשת סבלנות לחכות לתשואה גם אם זו תגיע בעוד כמה שנים טובות. לא רק מבחינת הזדקקות לכספים או לדירה (כמו בסעיפים הקודמים), אלא גם מבחינת המוכנות והמודעות שזו עסקה שתשתלם לטווח רחוק, כדי למנוע אכזבה ותסכול בהמשך.
  • למי שלא פוחדים לקחת סיכון קטן בתמורה לסיכוי גדול להשבחה דרמטית – בכל קנייה של אדמה חקלאית יש אלמנט מסוים של הימור, מכיוון שבמעמד הקנייה הקרקע עוד לא מאושרת לבנייה. רמת הסיכון תלויה במצב התכנוני של הקרקע. אולם עם בחירה נכונה של הקרקע, ביצוע הבדיקות הנדרשות וקנייה מגורם מהימן, יש בעסקה כזאת פוטנציאל לרווח נהדר לאחר ההשבחה.

קבוצת שפע נכסים משווקת אדמות חקלאיות למכירה בשלבי הפשרה שונים ובאזורים שונים בארץ ובהם רחובות, קיבוץ נען וכפר תבור. הקבוצה מציעה לפונים אליה כלים לבדיקת הסיכויים להפשרה של המגרש המיועד. כך תוכלו להיות רגועים שאתם עומדים להשקיע בנכס נדל"ני שעשוי לשאת עבורכם תשואה מרשימה.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן