חוק פיצול הדירות והשפעותיו העתידיות

אם חוק פיצול הדירות של ח"כ אלי כהן (כולנו) שאושר לאחרונה בקריאה טרומית, מעורר בכם תחושת דה ז'ה ווו קלה, אתם בוודאי צודקים, מאחר וזה איננו הסבב הראשון של החוק. בעבר, ב-2011, הוא נחשב להצעתו של ח"כ אייכלר, אשר ניסה להעביר אותו שוב ב-2015. הצעת החוק תאפשר לבעלי בתי קרקע לפצל אותם לדירה נוספת ששטחה לא יפחת מ-60 מ"ר ושתכלול מטבח, שירותים וכניסה נפרדים מהדירה העיקרית. החוק סייג את הדירות הניתנות לפיצול בקריטריונים רבים.

האם החוק אכן ייצור היצע גדול יותר של דירות קטנות להשכרה? איזה אחוז מבעלי הבתים צמוד הקרקע ישמחו לאמץ את היוזמה ולזכות בתוספת הכנסה במחיר של פיצול ביתם? האם תהי אכיפה על המפרים את החוק (למשל, דירות מושכרות ששטחן קטן מהמצוין בחוק)? מה יהיה דינן של דירות בבנייני מגורים, אשר כבר כיום מפוצלות באופן שאיננו עונה על דרישת החוק? מה יהיו החסמים והאתגרים העתידים לעמוד בפני מי שרוצה לפצל את ביתו?

על שאלות אלה ואחרות בפאנל שעוסק בהשפעותיו האפשריות של חוק פיצול הדירות על המשק הישראלי בכללותו ועל שוק השכירות בפרט. בהשתתפותם של עו"ד נוריאל אור מומחה למקרקעין ומנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים – מייקל זלמנסון.

דילוג לתוכן