הצעת חוק גבעת עמל – מהי ומהן השלכותיה?

תושבי גבעת עמל שבצפון תל אביב חיים בשכונתם עשרות שנים, מסביבם צמחו שכונות יוקרה ובניינים רבי קומות, המכילים דירות יוקרתיות ויקרות. הקרקע היא קרקע של המדינה וההבטחה שניתנה לתושבים אלה לפני שנים, כי כל פינוי מביתם יתבצע אך ורק תמורת דיור שווה ערך, לא מומשה ולכן, יצאו התושבים לרחובות לדרוש את זכויותיהם. שרת המשפטים, איילת שקד, סייעה לתושבים לאורך כל הדרך להשיג את הפיצוי ההולם המגיע להם, תמורת ויתור על מבני המגורים שלהם כיום. על בסיס רקע זה, צמחה הצעת חוק גבעת עמל, אשר דורשת פיצוי הולם לדיירים הקיימים.

מדובר בשכונה בצפון תל אביב, וגם אם היא מאוכלסת בפחונים ובבתים בני קומה אחת מטים ליפול, אין חילוקי דעות על כך כי הדיירים זכאים לפיצוי, אולם, כעת, נסב הויכוח על גובהו של הפיצוי וההגדרה למהו "פיצוי הולם". ומכיוון שמדובר במספר יזמים, מדובר בחוסר אחידות בפיצויים המוצעים.

המדינה טוענת, מצידה, כי מכרה את הקרקע ליזמים במחיר מוזל, תוך כדי ציון העובדה כי על הקרקע יושבים כיום דיירים, איתם יצטרכו היזמים להתמודד ולפצות אותם. היזמים מצידם, רוצים לשלם כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר. בתווך – מצויים הדיירים.

על הצעת החוק והשלכותיה משוחחים עופר פטרסבורג, עורך מוסף הנדל"ן של ידיעות אחרונות, עו"ד טליה זקס-ענב, ילידת גבעת עמל המייצגת חלק מהתושבים בדרישת זכויותיהם ומנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים – מייקל זלמנסון.

דילוג לתוכן