מהי ההשקעה המומלצת בנדל"ן למשקיע המתחיל?

כולנו מוצאים את עצמנו משתעשעים מידי פעם במחשבה להיכנס להשקעה כלשהי, אשר תניב לנו תשואה (רצוי גבוהה ככל האפשר) ותקל עלינו מעט את ההתמודדות הכלכלית היומיומית. מאחר והריביות על רווחים בשוק ההון הפכו בשנים האחרונות את ההשקעות בתחום זה לאטרקטיביות הרבה פחות מבעבר, הפניה לנדל"ן הייתה הצעד ההגיוני המתבקש הבא. גם בתחום הנדל"ן עצמו ישנן השקעות המניבות תשואות גבוהות יותר וכאלה המניבות תשואה פחותה, יחסית. למשל, קניית דירה לצורך השקעה, לא תניב את תשואה גבוהה (3%-4% במקרה הטוב), בעוד השקעה בנכס עסקי (כחנות או משרד) הממוקם במקום המוגדר כטוב יכולה להניב אף תשואה הנעה בסביבות 7%-8%. עם זאת, חשוב לזכור את המיסוי הנלווה לנכס (כמע"מ וארנונה מסחרית).

בעלי הון עצמי גבוה יותר יכולים להתאגד לקבוצת רכישה ולרכוש מגרש המיועד למבנה תעשיה אשר יניב תשואות של 8%-9%, אשר נחשבות לגבוהות, יחסית לתשואות על השקעות אחרות בישראל.

אלמנט נוסף ולא פחות חשוב בהחלטה על השקעה בנדל"ן בחו"ל או בארץ הוא מיקומו של הנכס. במקרים רבים, הוא יכול להוות את ההבדל ה"קטן" בין תשואה גבוהה להפסד.

מייקל זלמנסון, מנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים, חולק מניסיונו העשיר עם המשקיעים המתחילים ונותן להם טיפים כיצד לבחור את הנכס האולטימטיבי להשקעה עבורם.

דילוג לתוכן